DCT Gdask zwiększa swoje zdolności przeładunkowe

8 sierpnia 2011

DSC_0263DCT Gdańsk, jeden z najszybciej rozwijających się terminali w Europie, inwestuje w sprzęt przeładunkowy, który pozwoli zwiększyć zdolności przeładunkowe terminala do 1 mln TEU rocznie.
– Rola, jaką DCT pełni jako hub port dla Europy Środkowo-Wschodniej, jest znacząca – podkreśla Boris Wenzel, Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk. – Jako terminal kontenerowy musimy rozwijać się dużo szybciej niż nasza konkurencja w regionie morza Bałtyckiego, by móc sprostać wymaganiom nowego rynku który stworzyliśmy. Dzięki możliwościom, jakie otworzyło DCT, kilka linii żeglugowych planuje wprowadzić głębokowodne statki na Bałtyk. Chcemy być w stanie zapewnić im obsługę przy jednoczesnym wzroście poziomu naszych usług, które zapewniamy dotychczasowym klientom.
Na początku sierpnia DCT odbiera 2 nowe suwnice typu STS oraz sprzęt placowy potrzebny do ich obsługi.
– DCT jest jedynym terminalem na Wschodnim Bałtyku zdolnym do przyjmowania największych statków kontenerowych klasy E (o pojemności 15,500 TEU) – mówi Jędrzej Mierzewski, Dyrektor Operacyjny DCT Gdańsk. – Plany zakupu nowych suwnic były pierwszym krokiem, jaki poczyniliśmy, by przyciągnąć do Gdańska największe statki świata w regularnych cotygodniowych połączeniach. Odebraliśmy już 7 ciągników typu IMV, 2 suwnice nabrzeżowe (STS) o większym niż dotychczas udźwigu oraz 3 suwnice placowe (RTG). W październiku spodziewamy się kolejnych 7 ciagników IMV – podsumowuje Jędrzej Mierzewski.
Nowy sprzęt DCT będzie gotowy do pracy na początku listopada 2011 r.
– Zamówiliśmy ponadto 3 suwnice RTG, których spodziewamy się w maju 2012 r. – dodaje Boris Wenzel. – Wraz z tymi suwnicami ilość naszego sprzętu zostanie powiększona o 60%.
Nowe suwnice przypłynęły do DCT Gdańsk na statku Enchanter i będą montowane na placach należących do terminala.