DCT Gdask jeszcze bliej Azji

27 sierpnia 2010

DCT Gdańsk, jedyny terminal kontenerowy w Polsce obsługujący zawinięcia statków oceanicznych umacnia swoją pozycję bałtyckiego hub’u kontenerowego.
Maersk Line był pierwszą linią kontenerową, która wprowadziła bezpośrednie połączenie żeglugowe (AE10)                    z Dalekiego Wschodu na Bałtyk dostrzegając wyjątkowe możliwości DCT Gdańsk. Od początku 2010 roku, co tydzień statki o pojemności 8.000 TEU zawijają do Gdańska przywożąc ładunki destynowane do Polski, Rosji i Finlandii.
Ten nowy produkt cieszy się tak dużym powodzeniem, że zaledwie kilka miesięcy po jego wprowadzeniu Maersk podjął decyzję o wykluczeniu dwóch innych portów: Hamburg i Le Havre z rozkładu połączeń, w odpowiedzi na rosnący popyt ze strony polskiego i bałtyckiego rynku.
DCT Gdańsk po raz kolejny udowodnił, że oprócz świadczenia wysokiej jakości usług jest również doskonałą bramą dla Polski i idealnym terminalem przeładunkowym do innych portów zlokalizowanych na Morzu Bałtyckim.
Ostatnie zmiany wprowadzone przez Maersk Line w połączeniu oceanicznym, w powiązaniu z usługami dowozowymi oferowanymi z DCT Gdańsk pokazują, że linie żeglugowe mogą efektywnie obsługiwać rynek bałtycki, nie zawijając do tradycyjnych hub portów Morza Północnego. Świadczy to również o dużym potencjale rynku Polski i regionu Morza Bałtyckiego.
Bezpośrednie połączenie portów Dalekiego Wschodu z Gdańskiem będzie miało następującą rotację: Ningbo – Shanghai – Kaohsiung – Yantian – Hong Kong – Tanjung Pelepas – Zeebrugge – Gdańsk – Gothenburg – Aarhus.
Klienci korzystający z bezpośredniego serwisu AE10 zyskają od września krótszy czas tranzytu (o co najmniej 2 dni)      z dalekowschodnich portów do Gdańska, a także większą dostępność miejsca dla swoich kontenerów na pokładzie statków oceanicznych.
Zgodnie z nowym rozkładem, statki linii AE10 będą zawijać do DCT Gdańsk w każdy weekend i zapewnią doskonałe połączenia do innych destynacji na Bałtyku. Spodziewając się wprowadzenia podobnych rozwiązań przez innych operatorów w przyszłości, DCT Gdańsk przygotowuje się do dalszego zwiększenia zdolności przeładunkowych.

fot. Kacper Kowalski / www.portgdansk.pl

fot. Kacper Kowalski / www.portgdansk.pl