Dwie nowe suwnice RTG marki Kalmar już pracują w DCT Gdańsk. Wydajność przeładunkowa terminala ciągle wzrasta.

27 kwietnia 2010

Dynamiczny wzrost ilości obsługiwanych kontenerów przez DCT Gdańsk inicjuje ciągłe inwestycje w sprzęt oraz jego unowocześnianie. Głębokowodny Terminal Kontenerowy DCT Gdańsk zwiększył właśnie swoją zdolność przeładunkową wprowadzając do użytku kolejne dwie suwnice RTG Kalmar E-One2, które wspomogły osiem suwnic RTG marki Liebherr.

Dwie nowe suwnice placowe (RTG) Kalmar typu E-One2 zakupione zostały pod koniec 2009 roku i dostarczone na terminal w styczniu bieżącego roku przez firmę Cargotec.
Kalmar E-One2 jest najnowocześniejszym modelem typu RTG i spełnia najnowsze wymogi bezpieczeństwa i ochrony środowiska, pozostając jednocześnie urządzeniem wydajnym i ekonomicznym.
Nowe urządzenia mogą obsługiwać bloki o szerokości 7+1 rzędów kontenerów i wysokości 5+1 warstw kontenerów, o maksymalnym udźwigu 40 ton, wyposażone są w system Kalmar Smartrail ®, służący do automatycznego sterowania oraz weryfikacji pozycji kontenera. Dodatkowo na wyposażeniu znajdują się urządzenia poprawiające wydajność pracy, takie jak np. elektroniczny system stabilizacji kontenera, który również został zamówiony przez terminal.

Prezes DCT Gdańsk Boris Wenzel zapewnił, że terminal jest gotowy do obsługi zwiększonego ruchu związanego między innymi z uruchomieniem bezpośredniego zawinięcia statków oceanicznych linii AE10 armatora Maersk Line:
“Konieczność rozwijania naszego potencjału przeładunkowego wzrosła w momencie odkąd więcej linii żeglugowych zaczęło rozważać skierowanie swoich zawinięć do DCT Gdańsk. Aby zrealizować nasze plany, zwróciliśmy się do Cargotec nie tylko z uwagi na wiodącą pozycję na rynku, ale również ze względu na możliwość zapewnienia szybkiego czasu realizacji zamówienia.”

DCT Gdańsk już w tej chwili cieszy się dominującą pozycją wśród terminali kontenerowych w Polsce. Klienci dostrzegają potencjał terminala i liczba przeładunków wykonywanych przez DCT Gdańsk wciąż rośnie. Obecnie miesięczne przeładunki na DCT Gdańsk przekraczają poziom 30 000 TEU. Głębokowodny Terminal Kontenerowy DCT Gdańsk będąc pierwszym hub’em przeładunkowym w Polsce zaczyna mieć kluczowe znaczenie dla importerów i eksporterów z krajów środkowo-wschodniej Europy.

dsc_0716