Aktualności

DCT Gdańsk laureatem nagrody dla najlepszego terminalu Europy Północnej w roku 2009

statue3On February 10th, 2010 DCT Gdansk terminal was honoured to receive from Maersk Line Northern Europe the “Terminal of the Year Award 2009”.

On this occasion, Mr Marc Niederer, Maersk Line Senior Director of Northern Europe Liner Operations Cluster presented a beautiful trophy to Mr Boris Wenzel, CEO of DCT Gdansk in presence of both companies’ representatives.

The Terminal of the Year Award came in recognition of DCT Gdansk consistently ranking first on Maersk Line’s terminal scorecard, which is determined according to criteria that include berth productivity, waiting time and port costs. This benchmark includes the largest terminals in Northern Europe: North Sea Terminal Bremerhaven, APM Terminals Rotterdam, Hamburg Eurogate, APM Terminals Zeebrugge, APM Terminal Aarhus Terminal Porte Oceane Le Havre, Felixstowe Trinity Terminal, the Sea Port of ST. Petersburg.

Presenting the award, Marc Niederer expressed great appreciation for the effectiveness of cooperation with DCT Gdansk: “The award we are presenting to DCT Gdansk signifies that among terminals used by Maersk Line in Northern Europe, DCT Gdansk has contributed most to help Maersk Line to improve the quality of service to clients while at the same time reducing its operating costs.”

Mr Marc Niederer added that DCT’s consistent high standard in container handling, while providing Maersk Line a lower cost of operations than traditional hubs was an important factor that supported Maersk Line’s decision to launch its first direct regular service linking Poland to the Far East in January 2010.

DCT Gdansk offers ideal conditions to handle all types and sizes of vessels, it benefits from the longest rail terminal in Polish ports, offering excellent rail connections, and a 200ha logistics park adjacent to the terminal, is to be awarded to a developer during the first quarter of 2010. Both the terminal and rail facilities have significant expansion capabilities, which will allow DCT to compete effectively with German and Benelux ports servicing the Baltic region. In the medium term, DCT Gdansk will also develop as a gateway to Central & Eastern Europe as it is located closer than German and Benelux ports to service these destinations.

award1

statueW dniu 10 lutego 2010 roku terminal DCT Gdańsk otrzymał nagrodę dla najlepszego terminalu Europy Północnej w roku 2009 od Maersk Line. Trofeum z rąk Dyrektora Maersk Line na Europę Północną, Marca Niederera w obecności przedstawicieli obu firm odebrał Prezes DCT Gdańsk Boris Wenzel. Nagroda „Terminal Roku 2009” została przyznana DCT Gdańsk w uznaniu za konsekwentne zdobywanie pozycji lidera w comiesięcznym rankingu terminali Europy Północnej, z którymi współpracuje Maersk Line. Ranking obejmuje szereg kryteriów między innymi takich jak: produktywność, czas oczekiwania lub przerw w obsłudze i koszty portowe. Tej ocenie poddane były: North Sea Terminal Bremerhaven, APM Terminals Rotterdam, Eurogate Hamburg, APM Terminals Zeebrugge, APM Terminal Aarhus, Terminal Porte Oceane Le Havre, Felixstowe Trinity Terminal, The Sea Port of St. Petersburg. Wręczając nagrodę Marc Niederer podkreślił bardzo dobrą współpracę z DCT Gdańsk i powiedział: „Nagroda ta została przyznana DCT Gdańsk za największe, wśród współpracujących z Maersk Line terminali, przyczynienie się do poprawy jakości usług oferowanych klientom przez naszą linię przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych.” Pan Marc Niederer dodał, że właśnie wysoka jakość obsługi kontenerów przy niższych niż w tradycyjnych hub’ach kosztach operacji w dużej mierze wpłynęły na decyzję Maersk Line o uruchomieniu pierwszego bezpośredniego regularnego serwisu żeglugowego z Dalekiego Wschodu do Polski w styczniu 2010. DCT Gdańsk oferuje idealne warunki do obsługi wszystkich rodzajów i wielkości statków. Terminal posiada najdłuższą bocznicę kolejową w Polsce i doskonałe połączenia kolejowe. W pierwszym kwartale 2010 roku ma zostać wybrany deweloper, który będzie rozwijał centrum logistyczne w sąsiedztwie terminalu. Zarówno sam terminal, jak i bocznica kolejowa ma znaczący potencjał do dalszego rozwoju. W perspektywie średnioterminowej, DCT Gdańsk stanie się bramą dla Europy Środkowej i Wschodniej, dzięki lepszej lokalizacji niż porty Niemiec i krajów Beneluksu do obsługi tego regionu.

award