Drugie urodziny DCT Gdańsk

2 października 2009

W dniu 1-go października 2007 roku nastąpiło zakończenie budowy i oficjalne oddanie do eksploatacji Deepwater Container Terminal Gdańsk – najnowszego i najnowocześniejszego terminala kontenerowego na Bałtyku.

W ciągu zaledwie dwuletniej działalności terminal rozwinął współpracę z wieloma klientami z grona spedytorów, linii żeglugowych, operatorów kolejowych i firm przewozowych. Obroty terminalu stale rosną. W pierwszym roku działalności DCT Gdańsk obsłużył ponad 100 tysięcy TEU, a w roku bieżącym wynik ten został osiągnięty już po sześciu miesiącach działalności, co nie było to łatwe w okresie kryzysu i w związku z tym zaostrzonej konkurencji pomiędzy terminalami.
Szerokie zaufanie i współpraca z wieloma klientami jest potwierdzeniem wyjątkowego potencjału DCT Gdańsk. Obecnie terminal regularnie obsługuje statki Containerships – armatora, który całą swoją działalność operacyjną w Polsce przeniósł do DCT Gdańsk już od początku jego istnienia; linii dowozowych Team Lines, IMCL / BCL
i Unifeeder oraz największego operatora kontenerowego na świecie Maersk Line.
Inni światowi operatorzy kontenerowi, tacy jak: Hapag – Lloyd, NYK, Cosco, China Shipping, ZIM, Hyundai, MOL, K-Line, UASC czy Evergreen akceptuje DCT Gdańsk jako terminal przeładunkowy dla swoich kontenerów, korzystając z usług wyżej wymienionych linii dowozowych.
Od początku swojej działalności DCT Gdańsk dokłada wszelkich starań, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie i spełniać wymagania klientów pod względem zakresu i jakości swoich usług. Dowodem na to są cyklicznie publikowane zestawienia „Northern Europe Terminal Scorecard”, w których DCT Gdańsk od kilku miesięcy przewodzi wśród wszystkich północno europejskich terminali obsługujących statki Maersk Line. W ocenie tej brane są pod uwagę takie parametry jak między innymi: produktywność przy obsłudze kontenerów, czas oczekiwania statku oraz koszty przeładunków kontenerów na terminalu.
W chwili obecnej wszystkie polskie terminale obsługiwane są tylko przez linie dowozowe via porty niemieckie
i holenderskie. Tam kontenery przeładowywane ze statków oceanicznych na mniejsze feeder’y, które potem dowożą je na Bałtyk. DCT Gdańsk dzięki swoim parametrom jest pierwszym terminalem w Polsce, który umożliwia obsługę statków o pojemności 7-8 tysięcy TEU i większych. Terminal posiada nabrzeże o długości 650 metrów i głębokości 16,5 metra. Jego nowoczesne wyposażenie zapewnia bardzo wysoką produktywność w przeładunkach kontenerów. Dzięki tym parametrom oraz lokalizacji ma szanse stać się najlepszym miejscem do obsługi statków oceanicznych kierowanych bezpośrednio na Bałtyk. Realizacja takiego rozwiązania przyniesie szereg korzyści i oszczędności zarówno odbiorcom ładunków, jak i liniom żeglugowym.