Największy na świecie statek kontenerowy MSC Gulsun przypływa do DCT Gdańsk

23 sierpnia 2019

Mamy zaszczyt przywitać w DCT Gdańsk pierwszy na świecie statek o szerokości 24-rzędów kontenerów – MSC Gulsun, w ramach jej zawinięcia w cotygodniowym serwisie 2M Silk/AE-10.

Podczas jej postoju w Gdańsku, na MSC Gulsun zostanie przeładowane 11,000 kontenerów (18,000 TEU). To największa regularna wymiana kontenerów w Europie.

Od 2013 największe statki kontenerowe na świecie regularnie zawijają do DCT Gdańsk, gdzie nasze najnowocześniejsze suwnice STS o zasięgu ponad 25 rzędów kontenerów, głębokowodne nabrzeża i obrotnice do 670m oznaczają, że DCT jest więcej niż gotowe do przeładunku nowej klasy kontenerowca typu Megamax-24, o pojemności 23,756 TEU (jednostka równoważna pojemności kontenera o długości 20 stóp)

 

„W DCT Gdańsk nieustannie inwestujemy w przyszłość, więc kiedy ona nadejdzie – podobnie jak w przypadku nowej klasy statków – jesteśmy na to gotowi. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom za korzystanie z DCT Gdańsk jako bramy do Europy Wschodniej oraz MSC za powierzenie nam ich nowej flagowej klasy statków, przy obsłudze których dążymy do zapewnienia najwyższego poziomu usług i niezawodności. ”- mówi Prezes Zarządu DCT Gdańsk, Cameron Thorpe.

 

Fakty o MSC Gulsun

 

Pojemność: 23,756 TEU (jednostka równoważna pojemności kontenera o długości 20 stóp)

Builder: Samsung Heavy Industries w Południowej Korei

Bandera: Panama

Dostarczona: Lipiec 2019

Prędkość: do 21 węzłów

 

Długość: 399.9 m

Szerokość: 61.5 m

Głębokość: 33.2 m

Zanurzenie: > 16 m

 

 

O DCT Gdańsk – Północnej Bramie dla Najszybciej Rozwijającego się Regionu w Europie:

 

DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego; między Europą a Azją. Zapewnia również sprawną wymianę handlową produktów naszego regionu z Chinami, przy jednoczesnej redukcji kosztów, bardziej konkurencyjnych terminach dostaw oraz niższej emisji dwutlenku węgla w przeliczeniu na jeden kontener w stosunku do innych portów.

 

DCT Gdańsk obsługuje nie tylko Polskę, ale jest również jednym z najbardziej atrakcyjnych modeli biznesowych obsługujących rynki Morza Bałtyckiego. Stanowi on także najbardziej opłacalny sposób dotarcia do wewnątrzlądowych rynków zagranicznych Czech, Słowacji, Białorusi oraz Zachodniej Ukrainy.

 

W 2018 r. terminal DCT Gdańsk przeładował prawie 1.9 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie. DCT Gdańsk jest jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim zdolnym do obsługi statków o tej wielkości. W 2019 roku, przeładunki w DCT Gdańsk przekroczą 2.0 mln TEU.

 

Oprócz bezustannego rozwoju i inwestycji w infrastrukturę terminalową oraz nowoczesny sprzęt przeładunkowy, DCT Gdańsk jest również aktywnie zaangażowane w działania przejawiające dbałość o środowisko oraz społeczność lokalną, dostrzegając w nich fundament zrównoważonego rozwoju społeczno-ekonomicznego.

DCT jest członkiem Grupy PSA, która dzieli udziały z powołanym z ramienia Skarbu Państwa, Polskim Funduszem Rozwoju (PFR) oraz australijskim funduszem inwestycyjnym IFM.