DCT Gdańsk jeszcze bliżej Azji

27 sierpnia 2010

DCT Gdańsk, jedyny terminal kontenerowy w Polsce obsługujący zawinięcia statków oceanicznych umacnia swoją pozycję bałtyckiego hub’u kontenerowego. Maersk Line był pierwszą linią kontenerową, która wprowadziła bezpośrednie połączenie żeglugowe (AE10) z Dalekiego Wschodu na Bałtyk dostrzegając wyjątkowe możliwości DCT Gdańsk. Od początku 2010 roku, co tydzień statki o pojemności 8.000 TEU zawijają do Gdańska przywożąc ładunki destynowane do Polski, Rosji i Finlandii. Ten nowy produkt cieszy się tak dużym powodzeniem, że zaledwie kilka miesięcy po jego wprowadzeniu Maersk podjął decyzję o wykluczeniu dwóch innych portów: Hamburg i Le Havre z rozkładu połączeń, w odpowiedzi na rosnący popyt ze strony polskiego i bałtyckiego rynku. DCT Gdańsk po raz kolejny udowodnił, że oprócz świadczenia wysokiej jakości usług jest również doskonałą bramą dla Polski i idealnym terminalem przeładunkowym do innych portów zlokalizowanych na Morzu Bałtyckim. Ostatnie zmiany wprowadzone przez Maersk Line w połączeniu oceanicznym, w powiązaniu z usługami dowozowymi oferowanymi z DCT Gdańsk pokazują, że linie żeglugowe mogą efektywnie obsługiwać rynek bałtycki, nie zawijając do tradycyjnych hub portów Morza Północnego. Świadczy to również o dużym potencjale rynku Polski i regionu Morza Bałtyckiego. Bezpośrednie połączenie portów Dalekiego Wschodu z Gdańskiem będzie miało następującą rotację: Ningbo – Shanghai – Kaohsiung – Yantian – Hong Kong – Tanjung Pelepas – Zeebrugge – Gdańsk – Gothenburg – Aarhus. Klienci korzystający z bezpośredniego serwisu AE10 zyskają od września krótszy czas tranzytu (o co najmniej 2 dni)      z dalekowschodnich portów do Gdańska, a także większą dostępność miejsca dla swoich kontenerów na pokładzie statków oceanicznych. Zgodnie z nowym rozkładem, statki linii AE10 będą zawijać do DCT Gdańsk w każdy weekend i zapewnią doskonałe połączenia do innych destynacji na Bałtyku. Spodziewając się wprowadzenia podobnych rozwiązań przez innych operatorów w przyszłości, DCT Gdańsk przygotowuje się do dalszego zwiększenia zdolności przeładunkowych.

dsc1267_press_release1