DCT Gdańsk laureatem nagrody dla najlepszego terminalu Europy Północnej w roku 2009

16 lutego 2010

statue3W dniu 10 lutego 2010 roku terminal DCT Gdańsk otrzymał nagrodę dla najlepszego terminalu Europy Północnej w roku 2009 od Maersk Line.
Trofeum z rąk Dyrektora Maersk Line na Europę Północną, Marca Niederera w obecności przedstawicieli obu firm odebrał Prezes DCT Gdańsk Boris Wenzel.
Nagroda „Terminal Roku 2009” została przyznana DCT Gdańsk w uznaniu za konsekwentne zdobywanie pozycji lidera w comiesięcznym rankingu terminali Europy Północnej, z którymi współpracuje Maersk Line. Ranking obejmuje szereg kryteriów między innymi takich jak: produktywność, czas oczekiwania lub przerw w obsłudze i koszty portowe. Tej ocenie poddane były: North Sea Terminal Bremerhaven, APM Terminals Rotterdam, Eurogate Hamburg, APM Terminals Zeebrugge, APM Terminal Aarhus, Terminal Porte Oceane Le Havre, Felixstowe Trinity Terminal, The Sea Port of St. Petersburg.
Wręczając nagrodę Marc Niederer podkreślił bardzo dobrą współpracę z DCT Gdańsk i powiedział:
„Nagroda ta została przyznana DCT Gdańsk za największe, wśród współpracujących z Maersk Line terminali, przyczynienie się do poprawy jakości usług oferowanych klientom przez naszą linię przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych.”
Pan Marc Niederer dodał, że właśnie wysoka jakość obsługi kontenerów przy niższych niż w tradycyjnych hub’ach kosztach operacji w dużej mierze wpłynęły na decyzję Maersk Line o uruchomieniu pierwszego bezpośredniego regularnego serwisu żeglugowego z Dalekiego Wschodu do Polski w styczniu 2010.
DCT Gdańsk oferuje idealne warunki do obsługi wszystkich rodzajów i wielkości statków. Terminal posiada najdłuższą bocznicę kolejową w Polsce i doskonałe połączenia kolejowe. W pierwszym kwartale 2010 roku ma zostać wybrany deweloper, który będzie rozwijał centrum logistyczne w sąsiedztwie terminalu. Zarówno sam terminal, jak i bocznica kolejowa ma znaczący potencjał do dalszego rozwoju.
W perspektywie średnioterminowej, DCT Gdańsk stanie się bramą dla Europy Środkowej i Wschodniej, dzięki lepszej lokalizacji niż porty Niemiec i krajów Beneluksu do obsługi tego regionu.

award1